Six Ways FromSoftware dominerer industrien og hvordan Indie-utviklere kan lære av dem

konsoll

FromSoftware er et japansk videospillutviklingsstudio kjent for sin “Souls”-serie. Selskapet ble grunnlagt i november 1986 av Masaru Yokoyama og har siden blitt kjøpt opp av Kadokawa Games.

FromSoftware er mest kjent for sin «Souls»-serie med spill, som inkluderer de kritikerroste «Demon’s Souls», «Dark Souls» og «Bloodborne». Studioet har imidlertid også utviklet andre vellykkede titler som «Armored Core»-serien og «Shadow Tower»-serien.

Selskapet har vært kjent for sitt kompromissløse standpunkt på videospill, og skaper morsomme spill for selskapet å lage uten å tenke på mainstream. Det er en suksessrik virksomhet, som samler millioner av fans gjennom hele selskapets levetid og tjener også milliarder av dollar. Det er mye å lære av dette selskapet, spesielt hvis du er en uavhengig utvikler.

Det første du trenger å vite om er selskapets nylige hit, Elden Ring.

1. Elden Ring

Elden Ring er en stor hit i videospillindustrien, og høster 12 millioner eksemplarer solgt over hele verden og mer etter hvert som dagene går siden utgivelsen. Spillet er et gigantisk action-RPG i åpen verden satt i en fiktiv verden inspirert av verkene til JRR Tolkien og George RR Martin.

Å lese:  7 gode måter å bruke LinkedIn for å finne en jobb

Dette spillet rystet grunnlaget for bransjen, og viste at enspilleropplevelser ikke er døde. Spillet er også et godt eksempel på hvordan man kan lage en engasjerende og givende historie.

Spillets suksess har vist at det fortsatt er et marked for enspiller, historiedrevne spill. Hvis du er en indie-utvikler, bør dette være musikk i ørene dine. Så ikke vær redd for å lage en enkeltspilleropplevelse dedikert til fansen. Dessuten, vær ikke redd for å endre forbrukernes forventninger.

2. Endre forbrukernes forventninger

FromSoftware har vært kjent for å aldri følge mainstream. I stedet har selskapet konsekvent laget videospill for seg selv og sine fans. Dette er perfekt illustrert i selskapets tilnærming til «Elden Ring».

spiller videospill redigert

Spillet ble presentert som en åndelig etterfølger til “Souls”-serien. Imidlertid viste det seg raskt at “Elden Ring” var sin egen greie. Spillet tok Souls-formelen og blandet den med en åpen verden, og ga spillerne en ny opplevelse.

Denne endringen i retning overtok mange spillere. De visste ikke hva de kunne forvente av spillet. Imidlertid endte denne endringen opp med å være en god ting. Det tillot FromSoftware å tilby noe nytt og friskt til bransjen.

Hvis du er en indie-utvikler, ikke vær redd for å gå mot linja. Du vet aldri hva du kan finne på som kan endre bransjen til det bedre.

Å lese:  Hvordan lage en sosiale mediekampanje som skiller seg ut

3. Lag en unik opplevelse

FromSoftware har alltid handlet om å skape unike opplevelser. Selskapet kopierer ikke bare det som er populært i markedet og prøver å tjene penger på det.

Dette er perfekt illustrert i spillene deres. «Demon’s Souls», «Dark Souls», «Bloodborne» og nå «Elden Ring» er alle helt forskjellige spill. Likevel tilbyr de alle noe nytt og friskt til spilleren, selv om de følger de grunnleggende elementene i sjangeren “Souls-like”.

Hvis du er en uavhengig utvikler, ta FromSoftwares ledelse og skape en unik opplevelse. Ikke prøv å kopiere det som er populært. Tenk i stedet utenfor boksen og utvikler noe nytt og givende for spillerne.

4. Tilgjengelighet

Noe av det beste med FromSoftware-spill er at alle kan spille dem. Selskapet slipper spillene sine på alle plattformer, noe som gjør dem tilgjengelige for så mange mennesker som mulig. Alle typer av spillstasjonære datamaskiner kan spille Elden Ring, og til og med gamle spillrigger kan spille det høyt. Denne tilgjengeligheten gjør det mulig for alle å spille spillet.

Tilgjengelighet er en fin måte å bygge en fanskare på. Jo flere som kan spille spillet ditt, jo større sannsynlighet er det for at de blir fans.

Som indie-utvikler bør du også gi ut spillene dine på så mange plattformer som mulig. Dette vil tillate deg å nå et bredere publikum og potensielt bygge en større fanskare.

Å lese:  7 nye nettdesigntrender for 2024

5. Skalerbarhet

FromSoftware er et godt eksempel på et selskap som skalerer spillene sine godt. Selskapet lager spill som kan spilles på en rekke spillplattformer, fra konsoller til PC.

Denne skalerbarheten gjør at FromSoftware kan nå et bredere publikum. Det lar også selskapet gi ut spillene sine på nye plattformer etter hvert som de blir tilgjengelige.

kvinne som spiller videospill

Som uavhengig utvikler bør du ha som mål å skalere virksomheten din, finne nye kreative måter å nå ut til dem. Dette vil tillate deg å nå et bredere publikum og potensielt bygge en større fanskare.

6. Ikke gå på akkord med kvalitet

FromSoftware er kjent for sine spill av høy kvalitet. Selskapet gir ikke ut buggy eller uferdige spill. Det tar tid å sørge for at hvert spill er polert og perfeksjonert før det slippes.

Denne forpliktelsen til kvalitet har gjort FromSoftware til en av de mest respekterte utviklerne i bransjen. Spillere vet at de kan stole på at selskapet leverer et produkt av høy kvalitet.

Som indie-utvikler bør du også ha som mål å gi ut spill av høy kvalitet. Ikke prøv å haste spillene dine ut døren for å overholde en deadline. Ta deg heller tid til å perfeksjonere dem. Dette vil vise spillerne dine at du er forpliktet til å levere en god opplevelse.

Å lese:  Hvordan generativ AI-utvikling redefinerer FinTech-dialogen?

FromSoftware er et utmerket eksempel på hvordan man kan lykkes i videospillindustrien. Som uavhengig utvikler kan du lære av suksessen deres ved å skape unike opplevelser, være tilgjengelig for alle spillere, skalere virksomheten din godt og ikke gå på kompromiss med kvaliteten. Ved å følge disse tipsene kan du bare finne deg selv på veien til suksess.

Nye publikasjoner:

Anbefaling