Vil all spilling ende opp i VR

Vil all spilling ende opp i VR

Hvis du ikke hadde hørt om VR før 2020, har du definitivt gjort det nå. Sjansen er stor for at du til og med har prøvd det, og du kan til og med være de nesten 20 % av individene som har et eget hodesett.

Det er mange grunner til at vi alle er så begeistret for VR, og mange mer håndgripelige grunner til at VR har eksplodert slik den har gjort de siste par årene.

Men med sin raske økning i popularitet begynner vi å spørre; vil alt gå over til VR i fremtiden? Og, enda viktigere for spillere, vil hvert spill ende opp med å være i VR?

Selv om det er vanskelig å gi et konkret svar på noen av disse, er det mange viktige hensyn å ta i betraktning når man spekulerer.

Spoilervarsel: Nei, vi tror ikke vi kommer til å havne i Matrix… I hvert fall ikke ennå.

Virtuell spenning

nikita kachanovsky FJFPuE1MAOM unsplash

Det er ingen tvil om det, spenningen ved VR-spilling kan få mange av de mest imponerende flatskjerm-spillopplevelsene til å blekne i sammenligning.

Den ekstra fordypningen gjennom hode- og håndsporing går langt utover enhver VR-jomfru noen gang kunne forestille seg.

Å lese:  Hvordan sette opp en Shopify-butikk

Disse spenningene ser at alle som blir utsatt for ekte VR blir en konvertitt med en gang, og nei, vi snakker ikke om de dårlig gjengitte berg-og-dal-banene onkelen din viste deg på Google Cardboard.

Fører til masseadopsjonen vi har sett i det siste.

Ved siden av den første spenningen raser sinnet vårt raskt, og får oss til å se for oss en verden der alt fra spill til sosial interaksjon kan finne sted i virtuell virkelighet – for å bruke buzzword, i en metavers.

Men selv om disse tankene er overbevisende, er det noen få grunner til at vi tror flatskjerm-spilling vil forbli sterk og leve i harmoni med virtuell virkelighet.

tilgjengelighet

Til tross for at den er tilgjengelig til lavere og lavere prispunkter, og flytter den demografiske bort fra teknologientusiaster til generelle forbrukere, er VR fortsatt fulle av en rekke tilgjengelighetsproblemer.

Ikke bare har VR ennå ikke fått mange av de hjelpefunksjonene datamaskiner har for å hjelpe de med syns- eller hørselshemninger, men de med begrenset mobilitet eller motorisk funksjon er også etterlatt.

Uten muligheten til å gjøre hode- og kroppsbevegelser, eller bruke kontrollere og håndsporing, kan VR være vanskelig.

Mens fysisk tilgjengelighet er tydelig, er psykologisk tilgjengelighet også et stort tema når det kommer til VR.

Å lese:  Hvordan sette opp enkle innholdsmaler i WordPress og hvorfor

Med tilstander fra epilepsi og autisme til angst skaper nær ugjennomtrengelige barrierer for mange brukere.

Denne psykologiske barrieren strekker seg også til mange gjennomsnittlige brukere, hvis første ti timer i VR kan være utrolig eksistensielt desorienterende.

Til syvende og sist er VR ennå ikke allment tilgjengelig. Og med spillindustrien som først nylig har satt søkelyset på tilgjengelighet, kan det ta litt tid før VR tar igjen.

Intensitet

Når du ber sjeldne VR-brukere om å prøve en ny VR-opplevelse, kan de ofte være litt forsiktige.

Det er ofte to hovedårsaker til dette, begge knyttet til intensiteten til VR-opplevelser.

For det første er en årsak som broren min ofte peker på, at opplevelsen er for intens.

Som oftest dukker opp under kveldsspilløkter, kan denne oppfattede (og ekte) intensiteten til VR-opplevelser være en av de største hindringene formen må overvinne for å virkelig være den primære spillmodusen.

Som når det innebærer å feste en lys skjerm til ansiktet ditt, reise seg og vifte med armene, vil mange spillere som leter etter 20 beroligende minutter kanskje aldri finne et øyeblikk til å hoppe inn i VR.

For det andre forårsaker VR reisesyke. Dette veldig reelle problemet har sannsynligvis blitt følt av de fleste brukere på et tidspunkt, og pokker, det er ikke pent.

Å lese:  6 viktige sosiale medier-trender å se opp for i 2024

På sitt verste kan reisesyke stave en persons siste inntog i VR. Og på sitt beste kan den rett og slett markere slutten på en lekeøkt.

Men det er ingen hemmelighet at VRs reisesykeproblem gjør at mange spillere foretrekker gamle skolespill.

Du kan ikke spille alt i VR

Utover disse svært reelle problemene med spillernes erfaring i VR, er den ultimate grunnen til at VR ikke kommer til å gripe spillindustrien i et kvelertak, at noen spill rett og slett ikke vil være det samme i VR.

Plattformspillere, mobile puslespill, MMORPGS, filmatiske fortellinger og mange andre spillformer kan fungerer i VR, men fungerer ofte langt bedre i deres flatskjerm-versjoner.

For eksempel, mens vi alle kan forestille oss å kontrollere en sprudlende, møter 3D Mario i VR en oversettelse av de gode gamle 2D-stil Super Mario Bros.-spillene til VR en blindvei.

Det samme kan sies for WoW, MOBAs, lagsportsimmer og mye mer.

Selvfølgelig sier vi ikke at disse sjangrene aldri kan fungere i VR, bare at formelen deres må endres så mye at de ville blitt et helt nytt beist.

Etterlater et gap for elskere av den gamle formelen for å holde seg unna den virtuelle verdenen.

Konklusjoner

Til syvende og sist er det ingen tvil om at VR-spill kommer til å fortsette å eksplodere. Med flere mennesker enn noen gang som eier hodesett, noe som er gitt.

Å lese:  Betydningen av merkefarger og hvordan du bruker dem

I våre sinn setter det imidlertid ikke tradisjonell spilling i en midtlivskrise.

Vi er overbevist om at flatskjerm-spilling og VR vil ha en felles fremtid, og gi spillere et bredere spekter av opplevelser og spillemetoder, uten å etterlate noen.

Er du en ivrig flerspillerspiller? Hvis ja, gå i forkant av prisjakten med Gamecamp.

Der kan du finne rabatter, billigere cd-nøkler og totalt sett spare penger mens du kjøper ønsket spill.

Nye publikasjoner:

Anbefaling